Szukaj na tym blogu

sobota, 27 kwietnia 2019

Torcik z kremem jabłkowym

Przepis pochodzi z książeczki Przepisy Czytelników -Jesień w Kuchni 10/2000
Mięciutkie ciasto ,maślano-kwaskowy krem( PYCHA!!!!!),i galaretka .
Szybkie i tak cudownie  pyszne ,że to jedyny ostały od wczoraj kawałek .Polecam !!!
Przepis podaję jak zwykle w oryginale z maleńkimi zmianami w nawiasach 
Składniki : 
Biszkopt :
4 jajka 
4 łyki mąki 
4 łyżki cukru 
łyżka soku z cytryny 
szczypta soli 
Krem :
kostka masła lub masła roślinnego ( zdecydowanie masło ! ) 
2 żółtka 
szklanka cukru pudru 
50 dkg jabłek ( ja tym razem dałam dwa jabłka i trochę truskawek 
cukier waniliowy ( dałam olejek ) 
opakowanie galaretki owocowej ( u mnie truskawkowa ) 
Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę ,stopniowo wsypywać cukier i dalej ubijając .Dodać żółtka i delikatnie wymieszać łyżką .
Na końcu wsypać mąkę i znów wymieszać .Włożyć  ciasto do  tortownicy wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą .Piec około 30 min w piekarniku nagrzanym do 180 C. Ostudzić. Zostawić w tortownicy .
Masło utrzeć .Cały czas ucierając .dodawać po trochu cukier puder .cukier waniliowy i żółtka .
Jabłka obrać ,zetrzeć na tarce o dużych oczkach i stopniowo dodawać do kremu ,delikatnie mieszając ( ja dodałam na samym końcu ,razem z pokrojonymi na plasterki truskawkami - jeżeli jabłka mają bardzo dużo soku to trzeba trochę odcisnąć )
Krem wyłożyć na biszkopt .wyrównać ,wierzch polać cieńką warstwą galaretki .Wstawić do lodówki 
Ja tym razem robiłam w tortownicy 28 cm i wyszedł dość cieńki .Z tortownicy 24 cm  wychodzi bardziej okazałyyyyyyyyy !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz