Szukaj na tym blogu

sobota, 27 kwietnia 2019

Keks z truskawkami

Przepis pochodzi z gazetki Gotuj Krok Po Kroku 7/2014 ,przepis więc świeżutki i cieplutki 
Ciacho jest wilgotne ,mięciutkie smaczne,i bardzo szybkie .Polecam ! 
Przepis podaję w oryginale 
Składniki : 
1 i 1/2 szklanki mąki + 1 łyżka 
1/2 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
1 i 1/2 łyżeczki cynamonu ( dałam jedną ) 
2/3 szklanki cukru 
1 jajko 
1/3 szklanki oleju 
1/2 szklanki maślanki 
1/2 łyżeczki olejku waniliowego 
1 szklanka pokrojonych truskawek
2 garście orzechów ( ja dałam kropelki czekoladowe ) 
1.Mąkę przesiać do miski .Dodać proszek dopieczenia ,sodę oczyszczoną oraz cynamon .
Składniki wymieszać 
2.Do osobnej miski wbić jajko ,wsypać cukier ,wlać olej i maślankę oraz dodać olejek waniliowy 
3.Drobno pokrojone truskawki wyłożyć na talerz .Następnie oprószyć 1 łyżką mąki .Suche oraz mokre składniki połączyć .Dodać truskawki  i całość delikatnie wymieszać 
4 Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 12x25 cm wyściełanej papierem do pieczenia .Wierzch wyrównać łopatką i posypać orzechami ,lekko je dociskając .Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 C. Piec 65 minut ( ja piekłam tylko 35 minut )Keks odstawić do ostygnięcia w chłodne miejsce .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz