Szukaj na tym blogu

czwartek, 25 kwietnia 2019

Kotlety ziemniaczane z paluszkami surimi

Surimi nie stoją wysoko na liście zdrowych produktów ,wręcz przeciwnie .Czytając skład mina rzednie ( jak zresztą większość gotowych ,sprzedawanych produktów )Od czasu do czasu można sobie pozwolić na na małe niezdrowe co nieco ,np takie kotleciki .
Dobre są ,nawet bardzo .Z sosem szczypiorkowym palce lizać .
Przepis pochodzi z gazetki Prześlij Przepis -Przysmaki z ziemniaków 9/2013 
Przepis podaję w oryginale a w nawiasach moje zmiany 
 Składniki : 
1,5 kg ugotowanych ziemniaków ( ja dałam 5 średnich ) 
8 jajek ( u mnie 3 +1 ) 
20 dkg żółtego sera ( 6 plastrów goudy cieniutko pokrojonej ) 
2 małe cebule 
7 paluszków surimi ( dałam 5 ) 
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej ( ciut mniej ) 
bułka tarta 
olej 
sól ,pieprz 
Przygotowanie : 
1.Siedem jajek (3 )gotujemy na twardo ,studzimy .Z paluszkami krabowymi kroimy w drobną kostkę 
2.Ziemniaki przepuszczamy przez praskę .Cebulę obieramy ,kroimy i podsmażamy na oleju .Żółty ser ścieramy na tarce 
3.Do ziemniaków dodajemy ser ,paluszki ,jajka i cebulę .Doprawiamy dość obficie solą i pieprzem .Wbijamy jajko i dodajemy mąkę ziemniaczaną .Mieszamy .
4.Formujemy kotlety i obtaczamy w bułce tartej .Smażymy na rozgrzanym oleju do zrumienienia ( z masełkiem są boskie ) 
Rady autorki : w razie konieczności ,gdyby masa okazała się za rzadka wsypujemy trochę bułki tartej i mieszamy .Podobno świetnie smakują z ryżem i ćwikłą .
Ja robiłam z warzywkami z patelni ,z sosikiem szczypiorkowym 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz