Szukaj na tym blogu

wtorek, 23 kwietnia 2019

Sos pomidorowo- paprykowy s.Marii

Przepis pochodzi z książki Marynaty i Nalewki Siostry Marii 
Pyszny ,aromatyczny .Wystarczy dodać szczyptę ziół i mamy gotowy własnej roboty sos do np. makaronu .Polecam ! 
Składniki :
2 kg mięsistych pomidorów ( ja dałam mocno dojrzale malinówki ) 
1 kg czerwonej papryki 
1 kg jabłek 
3 łyżki cukru 
1 łyżka soli 
1 główka czosnku 
1 i 1/2 szklanki oleju 
pieprz do smaku 
Wykonanie : 
Pomidory umyć i sparzyć. Zdjąć z nich skórkę i miąższ drobno pokroić .Paprykę i jabłka umyć i usunąć z nich gniazda nasienne .Jabłka obrać ze skórki.Paprykę i jabłka przepuścić przez maszynkę do mielenia mięsa .Połączyć je w garnku z pomidorami .Dodać cukru ,soli i pieprzu.do smaku .Gotować na małym ogniu około godziny ,od czasu do czasu mieszając .
Czosnek obrać ,przecisnąć przez praskę i dodać do garnka razem z olejem .Gotować jeszcze 10 - 15 minut 
Wrzący przecier przekładać do wyparzonych słoików .Natychmiast zamykać i wstawiać do góry dnem do ostudzenia .
Ja zrobiłam ciut  inaczej .Pomidory pokrojone dodałam do garnka ,podgotowałam do czasu ,aż skórka odchodziła od miąższu .Po ostygnięciu zblendowałam i przetarłam przez sito ( nie ma wtedy pestek w sosie ) .Paprykę i jabłka pokrojone w male kawałki tez zblendowałam ( z czystego lenistwa nie chciało mi się wyciągać a pózniej myć maszynki do mięsa ) .Reszta bez zmian 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz