Szukaj na tym blogu

sobota, 27 kwietnia 2019

Muffinki zeberki

Mnie jakoś specjalnie zeberkowato nie wyszły ,ale smak się liczy .Kwaskowate ,mięciutkie ,pyszne .Przepis pochodzi z Gotuj Krok Po Kroku 1/2013 
Składniki na 12 szt ( u mnie wyszło 15 )
300 g mąki 
120 g cukru 
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 łyżeczki kakao 
2 jajka 
280 ml mleka 
100 ml oleju
1 opakowanie cukru waniliowego 
1 duży słoik wiśni w syropie ( u mnie ostatni słoiczek działkowych wiśni w soku własnym)
1.Mąkę przesiać do większej miski razem z proszkiem do pieczenia ,po czym wymieszać ze 120 g cukru oraz z cukrem waniliowym .
250 ml  mleka starannie połączyć z 2 jajkami oraz olejem .Następnie mieszankę stopniowo wlewać do mąki ,cały czas mieszając łyżką ,by wszystkie składniki dokładnie się ze sobą połączyły
2.Przygotowane ciasto podzielić na 2 równe części ,po czym do jednej połówki wlać resztę mleka i wsypać dwie łyżki przesianego kakao .Następnie całość starannie wymieszać za pomocą łyżki ,tak by nie powstały grudki .
3.Formę do muffinek wyłożyć papilotkami .Do każdej papilotki nakładać na przemian po 1 łyżce jasnego  i ciemnego ciasta.Foremki do muffinek należy wypełnić do 2/3 wysokości 
4.Wiśnie dokładnie osączyć z syropu ,po czym do każdej papilotki włożyć po 2-3 owoce ( ja  dawałam po 5-6 )
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 C. Muffinki piec przez 25 minut ,a następnie wyjąc na kratkę i pozostawić do całkowitego ostygnięcia .Przed podaniem z babeczek można usunąć papilotki .Wierzchy warto ozdobić lukrem ( pominęłam ) 
Smacznego !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz