Szukaj na tym blogu

czwartek, 25 kwietnia 2019

Ciasteczka jabłkowe

Cudownie miękkie ,aromatyczne .Bardzo łatwe i szybkie w wykonaniu .Polecam .
Przepis pochodzi z gazetki Ciasta Za Grosik 2/2014 
Przepis podaję w oryginale z moimi maleńkimi zmianami w nawiasach
Składniki :(25 sztuk ) ,u mnie wyszło około 20 bo nakładałam dość duże porcje 
3/4 szklanki mąki 
3/4 kostki ( 200 g )  roztopionej margaryny ( dałam masło)
1/3 szklanki cukru 
2 jajka 
1/2 łyżeczka cynamonu ( dałam całą ) 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki soli 
1 i 1/2 szklanki płatków owsianych 
kostka półtłustego twarogu 
garść rodzynek ( dałam żurawinę )
szklanka pokrojonych drobno jabłek 
tłuszcz do blachy lub papier do pieczenia 
Mąkę wymieszaj z roztopionym i ostudzonym masłem ,cukrem ,jajkami ,cynamonem,i proszkiem do pieczenia i solą.
Dodaj płatki owsiane ,rozgnieciony widelcem ser i rodzynki  ( żurawinę )Ponownie wymieszaj .stopniowo dodając jabłka .
Na natłuszczoną lub wyłożoną papierem blachę kładz łyżką porcje ciasta .
Piecz około 15 min w temperaturze 190 C
Można posypać cukrem pudrem ,lub lekko oblać polewą czekoladową 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz