Szukaj na tym blogu

piątek, 26 kwietnia 2019

Pizza corona

Przepis z :

http://izuk-dory.blogspot.com/2014/06/pizza-corona.html

Zrobiłam ze sprawdzonego przepisu  ,z którego zawsze korzystam robiąc pizze ,bułeczki lub inne drożdżowe wypieki 
0,5 kg mąki (przesianej )
5 łyżeczek suchych drożdży
1 jajko i jedno żółtko 
6 kopiastych łyżek miękkiej margaryny lub masła 
1 łyżka cukru 
łyżeczka soli 
szklanka mleka 
Mleko podgrzewam ,dodaję margarynę lub masło .Mąkę przesiewam ,dodaję cukier ,sol ,jajka ,drożdże i ciepłe ( nie gorące ) mleko razem z tłuszczem .Wyrabiam około 10-15 minut .
Tym razem robiłam małe  pizze ,a pizza corona powstała przy okazji i z innymi składnikami ( została skonsumowana jako pierwsza tak była pyszna ) 
Posmarowałam ją sosem do pizzy który zrobiłam  z koncentratu pomidorowego ,ostrego ketchupu ,dwóch ząbków czosnku ,przyprawy do pizzy i garści świeżych ziół ( majeranek ,bazylia ,pietruszka.oregano  ) 
Farsz :
1 cebula 
7 pieczarek 
1 żółta opieczona i obrana ze skórki papryka 
płat papryki konserwowej 
sos sojowy 
pieprz,sol 
szczypiorek 
ogórek małosolny 
ser żółty gouda 
mozzarella 
serek fromage o smaku czosnku 
Cebulkę posiekałam ,podsmażyłam ,a następnie dodałam pieczarki ,opieczoną i obraną  ze skórki paprykę.Doprawiłam sosem sojowym ,pieprzem i odrobiną soli . Chwilę smażyłam do odparowania .Na koniec dodałam płat pokrojonej konserwowej papryki .Zostawiłam do wystygnięcia .
Farsz nałożyłam na ciasto ,na koniec posypując mozzarellą ,kawałkami sera gouda i fromage .Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 175 C na około 20 minut .Po wyjęciu posypałam szczypiorkiem i dodałam plasterki ogórka małosolnego .Pózniej wiadomo co się stało .
Można zrobić oczywiście wg własnego gustu i upodobań , i tak będzie wyglądać apetycznie i inaczej niż poczciwa pizza .
POLECAM ! 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz