Szukaj na tym blogu

sobota, 27 kwietnia 2019

Muffinki z żółtym serem

Przepis pochodzi z gazetki Prześlij Przepis 10/2013 .
Świetnie smakują na zimno i ciepło .Miękkie i aromatyczne .Idealne na piknik ,jako mała kanapeczka do pracy Polecam 
Składniki : 
2,5 szklanki mąki 
1 szklanka mleka 
1/2 kostki masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
łyżeczka soli 
szczypta przyprawy do pizzy ,vegety i ostrej mielonej papryki 
około 15 dag żółtego sera 
1- 2 łyżeczki suszonego oregano 
2 jajka 
około 20 dkg wędliny ( szynka ,wędzonka ,kiełbasa ) - ja dałam dwa plasterki 
ketchup 
około 20 dkg pieczarek 
1-2 duże cebule - dałam 1 
kilkanaście posiekanych listków bazylii 
Nie miałam przyprawy do pizzy ,więc dodatkowo dodałam świeże i trochę suszonego oregano ,suszoną bazylię , dodatkowo pieprz 
Przygotowanie 
1.Mąkę mieszamy z proszkiem ,solą ,przyprawą do pizzy ,papryką ,oregano i bazylią .
2.Żółty ser ( kawałek odkładamy )i wędlinę kroimy w małą kostkę .Cebulę kroimy w dużą ( u mnie małą ) kostkę ,szklimy na oliwie i doprawiamy vegetą .Pieczarki kroimy w plasterki ,smażymy z cebulą .Dodajemy pokrojoną wędlinę .Ser ,wędlinę i pieczarki mieszamy z mąką .Pół kostki masła roztapiamy i studzimy .Jajka rozkłócamy z mlekiem ,wlewamy masło 
3.Składniki mokre mieszamy z mąką ( ciasto nie musi byc gładkie ) .
Formę na muffinki natłuszczamy ( jeśli używamy papierowych foremek nie ma takiej potrzeby .Nakładamy po łyżce ciasta i kleksie ketchupu ,przykrywamy resztą ciasta .Posypujemy startym serem .Pieczemy 25 minut w 210 C











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz