Szukaj na tym blogu

czwartek, 25 kwietnia 2019

Krajanka czekoladowa babuni



Dzisiaj proponuję Wam na osłodę przepyszne ciasto .Mięciutkie ,puszyste ,przełożone cudownym kremem budyniowym ,oblane mleczną czekoladą .
Przepis pochodzi z gazetki ze sklepu Lewiatan 
Przepis podaję w oryginale .Moim dodatkiem jest marmolada  o smaku pigwy ( świetne połączenia ).
Można dodać inny ulubiony dżem  np jeżynowy ,z czarnej porzeczki .Polecam z serca ,bo ciacho jest przepyszne ,proste i  dość szybkie 
Składniki : 
Ciasto :
25 dag margaryny 
2 szklanki cukru 
3 płaskie łyżki kakao 
4 jajka 
2,5 szklanki mąki tortowej 
szklanka zsiadłego mleka ( dałam trochę więcej ,dodatkowo jeszcze pół szklanki )
łyżeczka sody oczyszczonej 
Krem : 
0,5 litra mleka 
4 łyżki mąki ( dałam 5 )
opakowanie cukru waniliowego 
2 kopiaste łyżki cukru ( dałam 5 )
250 g masła ( koniecznie ) 
Masa czekoladowa 
10 dag masła roślinnego 
3 łyżki kakao 
20 dkg cukru pudru 
łyżka wody 
Ciasto : 
Margarynę utrzyj z z cukrem ,dodając kolejno jajka i zsiadłe mleko .Do masy przesiej kakao .mąkę i sodę .Blachę wyłóż papierem do pieczenia ,piecz w nagrzanym piekarniku (170 C ) 30 - 40 minut 
Ja piekę w dwóch blaszkach jednocześnie przez około 20 min do tzw suchego patyczka .Oszczędzam czas ,prąd i nerwy  przy krojeniu biszkoptu .Niestety mimo doskonałych rad i metod prawie zawsze wychodzi krzywy ( tak już mam - fryzjerką ,ani krawcową nie mogłabym być ! )
Krem :
Zagotuj mleko z mąką i cukrem ,odstaw do ostygnięcia .Ja robię ciut  inaczej . Odlewam trochę mleka w którym rozprowadzam mąkę .Mieszam ,żeby nie było grudek i wlewam do reszty gotującego się mleka .Gotowy budyń odstawiam do ostygnięcia .Następnie ucieramy z masłem na puszysty krem 
Upieczony placek przekrój na pół na dwa blaty i przełóż kremem .
Ja jeden z placków posmarowałam marmoladą ,na to wyłożyłam krem ,a na krem drugi placek 
Przygotuj polewę - w rondelku rozpuść masło ,dodaj kakao i zagotuj .Dodaj cukier puder i wodę .Intensywnie mieszając ,gotuj kilka minut .Zdejmij z ognia ,nadal mieszając .Rozsmaruj ostudzoną polewę na wierzchu ciasta .
Polewy z tego przepisu nie robiłam ,więc nie wiem czy jest dobra .
Robiłam wg własnego sprawdzonego przepisu 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz