Szukaj na tym blogu

niedziela, 7 kwietnia 2019

Biszkopt z masą makową

Mięciutki ,puszysty ,delikatny biszkopt ,przełożony delikatnym kremem karpatkowym ,z lekko kwaskową nutką dżemu z czarnej porzeczki .Przepis bardzo prosty i szybki .Polecam.

Przepis pochodzi z gazetki Przepisy Czytelników  1 /2013 
Przepis podaję w oryginale ,a swoje minimalne zmiany w nawiasach 
Składniki : 
Biszkopt : 
7 jajek 
10 łyżek mąki 
1 szklanka cukru 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Masa :
750 ml mleka 
3 opakowania budyniu śmietankowego 
1 i 1/2 kostki masła 
2 tabliczki czekolady ( ja dałam białą ) 
2 łyżki spirytusu ( dałam 3 łyżki nalewki z aronii )
1/2 szklanki sparzonego maku 
cukier puder do smaku 
1 Białka oddzielić od żółtek i ubić z cukrem na sztywną pianę .Następnie dodać żółtka i starannie wymieszać .Msiac razem z proszkiem do pieczenia i dodać do masy .Podzielić na dwie części i przelać do natłuszczonych form .Piec przez 20 minut w temp 180 c ( ja piekłam każdy po 12 min )
2.Na 750 ml mleka ugotować budyń śmietankowy i pozostawić do ostygnięcia .Do garnuszka wrzucić pokruszoną czekoladę i roztopić w kąpieli wodnej. Masło utrzeć ( ja dodałam dodatkowo 3/4 szklanki cukru pudru ) ,stopniowo dodając ostudzony budyń oraz stopioną czekoladę .Wlać 2 łyżki spirytusu i dokładnie wymieszać .Na końcu wsypać mak i starannie połączyć 
Ostudzone biszkopty przełożyć masą makową .Wierzch można udekorować kolorową posypką ( u mnie płatki czekolady )
Ja dodatkowo posmarowałam biszkopty dżemem z czarnej porzeczki i to jest to .
Smacznego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz